Saturday, May 14, 2011

kerjaya.

Keje? Keje ape? Keje sekolah? Jadi, entry kali ni Cuma nk kongsi sket lah ape keje aku skrg ni. Memandangkan aku mmg berhajat tak mahu amek shortsem, so kita kerja lah. Skrg aku berada di cheras, dok ngn abang aku. Memang banyak lah peluang keje lagi2 di restoran fast food. Rata-rata rm4 sejam. Setelah mencari, akhirnya jumpa lah hypermarket Carrefour Bandar tun hussien onn. Pada mulanya, mane lah diorang nak amek staf laki. Katanya dah penuh. Nasib aku baik, bro moorty( tah, betul kot ejaan name dia) tolong aku dgn promote aku kat manager situ. Lepas lah aku keje. Susah oo nak keje sekarang. Keje Carrefour pun kena pakai cable. Haha. Keje aku senang je. Sebagai cashier yang berdedikasi. Haha. Keje tak susah, scan barang, terima duit dan pulang duit. Tapi risiko tetap ada. Kalo terjadinya shortage, kena bayar sendiri. Huhu. So, kenalah berhati-hati berurusan dengan wang. Kebanyakan yang keje sini lepasan spm, yang keje tak lame. Ade jugak lah senior2. Diorang best je, cume aku kena pandai masuk dgn diorang. Hari ni, dah seminggu lah aku kerja. Masuk ari jumaat, sabtu dan ahad, saket sket lah sbb customer agak ramai. Hari len , rilek je. So, stakat itu saja. Smoga aku dapat menyesuaikan diri dengan keadaan dan tak short lah. Itu saja=-)

2 comments:

Ce Try Tengok Yang Ni Plak...

_i luv Islam