Thursday, June 30, 2011

credit for Harimau Malaya!!

malam tadi berlangsungnya perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014 antara Malaysia dan Chinese Taipei (Taiwan la tu). Aku tak dapat tengok full, cume beberapa minit kerana terlibat dengan inventori mlm td. first 2o minit pertama, game agak baik dimana kedua-dua pasukan mengasak. mistake dan try berbahaya Taiwan pun ade gak lah cuma rezeki dipihak Malaysia. Rupe-rupanya, seawal minit ke-28, Safiq Rahim menjaringkan gol yg cantek. macam epl la wa cakap. Pastu, tandukan Aidil Zafuan pun mengancam jgak. Akhirnya gol saguhati dari setpiece yg cantik serta kelalaian defend Malaysia pada minit ke 78 kalo xsilap. Even tgk kat tenet je, tapi rasa puas gak la( yelah, dah menang, puas lah kan). aku pun tak tahu, aku rase cam aku dah ade semangat bola Malaysia membuak-buak dah sekarang ni. Mutu pun da meningkat walaupun cara Malaysia main macam tu jugak kan. At least ade improvement kan. sebelum match ni pun, untuk kelayakan Sukan Olimpik, Malaysia berjaya mara selepas menundukkan Lubnan 2-1 di Bukit Jalil. Best lah. Ni yg membuatkan aku nak cari jersi Malaysia. downtown sudah. haha. Papepun,kat sini aku sertakan highlight gol2 yang dijaringkan malam td. (maaf tak jelas, sumber dari bro fitri hadi).











perlawanan timbalbalik di Taipei ahad ni sedikit sebanyak merisaukan dengan bekalan gol 2-1. menang, menang, dan menang. tu je aku mintak. semoga Harimau Malaya terus maju dan tidak sekadar jaguh kampung. Amin.

No comments:

Post a Comment

Ce Try Tengok Yang Ni Plak...

_i luv Islam