Sunday, April 24, 2011

3ronok!



last 18-21 april, advanced intensive training (ait) diadakan di kem lubuk manggis, hulu langat. kem ni bkn cam kem dulu2, secara paksaan or paksarela. tp sbbkan aku dan peserta2 lain yang rela, jd, kem ni supposely differet ngn kem yg pernah aku lalui slama ni. my reason to join this camp is actually last step to join inspire club. Inspire club? apekah? hah. bg deme2 yg tak tahu, INSPIRE CLUB ni , one of the community service clubs in uia. so, da lame lah tergerak nak join kelab2 ni. alhamdulillah, tercapai gak. baek lah.



ait ni mostly practical based on ape yg pernah blaja time basic theory dahulu. since INSPIRERIAN deal with students, so byk lah taktik2 , teknik2 berkomunikasi yg dpt dipelajari serta mass2 yg boleh digunakan nnti,. spanjang 4 hari kt sane, kire kaw2 lah diajar! paling best. dulu2 asyik denda org, skrg , kena kau! haha.


barisan akak2, abg2 trainers

ok, mase pmilihan penghulu, penghuluwati 2, boleh plak akak 2 cr sorg yg xpkai spek ngn pkai spek. yg spek 2 dak2 ni dah sebut si Dini. yg xpakai spek lak, die pkai track n baju round neck. hah. rmai lg, dan2 name aku yg nek. gabra kot. so, nk xnak, kenalah tanggung beban yg bakal mnyusul.=-) n si penghuluwati lak, trus si Fizah dipilih. maybe atas kepetahan mulut die. hehe. sory.

okeh. hari pertama dah kena denda. merangkak nek ke kem atas jalan batu. tajam !! sume kena sbb alasan xsusun slipar. haha. abg abu jd cc. amek kau! mlm 2 dgr sdkt talk dr abg kamil selaku presiden. n xingat lah tentatif sbb diorg xbg pun. bkn stakat tentatif, jam, henpon dan wallet pun diorg simpan. sah, hidup tanpa jam mmg susah. hehe.

ok, bcerita mngenai kumpulan, aku ditempatkan dlm kumpulan 3. ade 14 org sume termasuk salman, amzar, akmal, wani, hani, dayah, nisa, bibah,yana, hanis, asma, jue, dan muni. kami dpt abg kamil dan akak ain sbg trainer. nnti pasal group 3 akn cerita post len ok.

ok,ape yg kami lalui, all ldk, night walk, cultural night, msk megi ala survival dan denda. 2 lah yg boleh aku rumuskan. ok, pasal denda lg, disebabkan lambat, dah rase calit lumpur busuk kat muka. sebab nasi xabes + pegang2 tgn laki pompuan, dah rase berenang dlm sungai busuk. dan terakhir, sbb aku lmbat gak, dah rase guling2 turun bukit. pening gile. tp sume 2 kenangan beb. aku pun da lame xrase mende2 2 sume. hehe.

okeh, sal night walk lak, siyes aku xpernah wat kat kem2 yg aku pernah g sblum ni. naseb bek salman gtau aku geng2 diorg gak yg blakon kenakan kami. jd hantu lah. tp even da tau puyn, still gabra gak lah. mane xnye, rmai lak yg ade, cuak ade yg betul je,. eh,. naseb bek xde pape yg berlaku.,=-)


ready sume! baling saja air kunyit itu!

okeh lah, secara keseluruhan, sangt menerujakan hati sanubari lah!., even ade yg tue setahun or ade yg sme baye, gelaran "abang, akak" yg dibudayakan membuatkan aku rase dekat ngn diorg. hilang segala ego aku slame ni. dah gaye 1 family lak. ye lah, maksud aku, family INSPIRE. so, perjalanan masih jauh. rmai yg maseh mnunggu aku dan fasi yg len utk dibantu. especially bangsa aku sendri. insyaAllah, aku akn bantu selagi aku mampu!

sekadar itu sahaja,.bersedia berkhidmat semula.=-)

4 comments:

  1. Tahniah rusydi! tahniah berjaya smpai tahap ni dlm inspire.. sesungguhnya ramai lg yg blm mengerti erti hidup yg sbnr shinggalah jmp dgn org ramai d luar sane. hehe

    Akak doakan kamu dpt teruskan perjuangan dlm inspire ni.. teringt kaka dgn puisi akmal 'aku perlu kuat..' ;)

    wallahu'ala slmt berkerja same2 ye rusydi ;)

    ReplyDelete
  2. trimas kak fatin. dr dulu asyk join leadership camp n pgg post, tp bru realize dulu sy xbyk wat pape yg spatutnye sy wat. myb Allah tnjukkan jalan kat sy supaye btemu dgn Inspire. InsyaAllah sy akan cube terbaek utk diri sy, family n msyarakat dluar sane.

    slamat bkerjasame gak ye kak! maseh mngharapkan sokongan dan tunjuk ajar=-)

    ReplyDelete
  3. huhuhu..
    itulah keindahan ukhuwwah dalam famili INSPIRE...
    Selamat menabur budi dan bakti,dik...
    Moga terus istiqamah bersama-sama...
    AMIIIN.....

    ReplyDelete
  4. trimas akak. smoga bersama2 beristiqamah=-)

    ReplyDelete

Ce Try Tengok Yang Ni Plak...

_i luv Islam