Sunday, January 17, 2010

mauzun fc dan ceritanya setakat ini

setelah sekian lama, mauzun fc telah kembali beraksi.konklusinya,
post ini disekalikan dgn cerita futsal hisbah(4&7/1) dan 7side festiven(16/1).
bermula dgn cerita futsal hisbah, 118 fc(bkn sepenuhnya mauzun) telh bertungkus kumus
utk mendapatkan takhta johan. alangkah malang, pd pusingan kumpulan, 118 fc berjumpa 123
(team yg mngalahkan 118 di final pd siri yg lepas),utility dan juga 127. 2 menang dan satu kalah.
agak bagus lautk pergi ke pusingan kalah mati. 118 fc berjumpa 124(team butep ganu).
perlawanan yg terlalu sengit dgn jaringan 2-2 telah dibawa ke penalti. ke'terror'an janis selaku keeper xdapat mnahan bola terakhir mubin menyebabkan 118fc kalah dgn aggregat 5-4. penalti, tak de nasib la 2.jadi 118fc merangkul tmpat ke 3 slps satu lg pasukan menarik diri di pusingan 3&4. tetapi, kesemua pemain telah bersungguh2 dan berpuas hati dgn prestasi yg ditunjukkan.

beralih kpd 7side festiven, mauzun fc telah menempah tiket utk bertanding dlm kejohanan ini.
dengan berbekalkan semngat jersey baru n pertama team,mauzun fc mengorak langkah dan strategi yg berbeza utk memenangi kejohanan tersebut setelah dahulunya kejohahanan ape2 pun xpernah jadi juara. para pemain terdiri drpd cirit,janis,apai,pali,naim,syed,ajik,pusat,muiz n bali. ditempatkan di kumpulan b bersama camek(sirlee) n gapo2 (fadhil), mauzun fc telah menjadi runner up b setelah mnang ke atas camek 2-1 dan kalah 3-0 kpd gapo2. utk pengetahuan sume, mauzun masih xdapat mmbalas dendam kpd gapo2 yg telah mengalahkan mauzun di quarter final pada siri yg lepas.setelah masuk ke peringkat quarter, mauzun fc telah berjumpe belacak fc-siri yg lepas mnggunakan nama ceplos fc-dan berjaya mengekang pemain2 tetapi gol kontroversi mnyebabkan mauzun tdk dpt ke pusingan seterusnya stelah kalah 1-0.mauzun fc juga xdapat mbalas dendam keatas ceplos ini krn siri yg lepas, mrk mmbelasah mauzun 3-0 di peringkat kumpulan.namun, tahniah dan terima kasih kpd sume pemain krn telah mnunjukkan smangat juang yg tinggi.

nasib xmenyebelahi mauzun fc. dr sem1 hingga nk abes sem, pencapaian terbaek hanya di quarter final. mungkin kesilapan lama xdiperbaiki lg. ape2 pun, jersey baru telah menampakkn kematangan pasukan krn telah berjaya mnampilkan identiti yg tersendiri.
trimas sume!!

No comments:

Post a Comment

Ce Try Tengok Yang Ni Plak...

_i luv Islam